Sidor

torsdag 12 november 2015

Alltid samma återvändsgränd


Är det bra?
Hela tiden vill jag börja om. Även detta ämne, om att börja om, har jag redan skrivit om, ändå känner att jag måste börja om och skriva ett nytt inlägg, på en ny (men ändå gammal) blogg, om att börja om. Jag tycker om att blogga, men har ej kunnat göra det så mycket av någon anledning. Kanske har jag varit för stressad, för trött, eller bara inte haft någonting att skriva om. Fast det har jag ju, jag har ju en massa saker att skriva om, men det har bara inte blivit av. Jag vet inte, det var som att jag steg rakt in i en återvändsgränd (igen) och alla minnen och tankar jag ville skriva ner sipprade igenom tegelstensväggen men själv kunde jag inte följa med. Så jag vände om. Började om.
Igen.
Men nu ska jag verkligen försöka att hålla liv i denna elektroniska dagbok som alla kan se. Detta har jag också sagt förut, men kom ihåg att detta ändå är ett nytt löfte till mig själv, för jag börjar ju om. 
Jag vet inte riktigt om bloggen kommer att se ut såhär, inte vet jag heller riktigt vad jag ska skriva om, men jag ska försöka, jag ska försöka att inte snubbla in i en återvändsgränd igen, problemet är bara att det finns så många.
Nu blev detta en väldigt djup text om den icke existerande motivationen till att hålla en blogg vid liv, men vi behöver väl alla vara lite djupa ibland, eller hur? För hur skulle världen se ut om vi ständigt kunde hålla huvudet över ytan utan att trampa vatten? Nä, djup tänker jag vara när jag känner för det, lika mycket som jag kommer att simma uppe i molnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar