Sidor

fredag 13 november 2015

Har du slitet hår?

Nu ska jag försöka att inte låta som en tv-reklam eftersom jag varken är sponsrad eller en professionell hårproduktstipsare, utan vill bara dela med mig av två produkter som hjälpt mitt hår otroligt mycket. Det är inte billiga mataffärsbalsam men är du student som jag och verkligen behöver ett mirakel (okej, det kanske var att ta i) till ditt hår så är priserna inte alls skamliga om det är värt det.
Jag ska försöka hålla mig så kortfattad som möjligt, men kan ju iallafall att säga att jag färgat mitt hår onödigt mycket de senaste åren plus att jag var en sådan som hatade att klippa mig (mitt hår var alltså väldigt långt, väldigt torrt, och väldigt kluvet i topparna). Nu klippte jag av 1 dm från mitt hår för ett tag sedan så det tog ju bort en massa av risigheten längst ner, men eftersom jag blekt håret några gånger så har jag vissa kortare hårstrån som "sticker ut" på grund av att hårstråna blivit för sköra och helt enkelt brutits av på mitten, vilket inte precis känns bra eller ser snyggt ut. Så, här är produkterna jag gärna vill tipsa om:

Evo Fabuloso: En hårinpackning som jag tycker är helt underbar, inte bara att den gör ditt hår superlent och mjukt utan man kan välja olika toner, till exempel om du är blond och vill ha en kallare ton så finns det en för det, själv har jag valt beige för att dämpa den gulaktiga färgen jag fått av att bleka det så mycket fram och tillbaka, så att det ser mer naturligt ut. (Finns många olika toner såklart, till och med för lila hår har jag för mig.) Jag köpte min på Martin Makeup i Karlstad men det går såklart att beställa på internet, denna kostar 279 kr.

Moroccanoil: Denna lilla flaska är min räddare i nöden varje gång mitt hår känns torrt och risigt, det är bara att ta en liten klick och gnugga in i håret så blir håret mjukare och glansigare (tro dock inte att den kommer att trolla bort alla dina kluvna toppar osv, detta är ingen gåva ifrån himlen, bara nästan). Denna köpte jag också på Martin Makeup, 100 ml kostade 379 kr om jag inte minns fel.
Det var nog allt jag hade att komma med för idag, hoppas ni har det bra! (Ni, enstaka siffror i statistikspalten, ta hand om er).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar